LordGawaan - 2012-06-17 14:55:35

Witam wszystkich czytających forum tu postaram się oddawać wszelkie nowiny z Gothic 5 jakie udało mi się znaleźć oraz dodam kilka przykładów Historii na Gothic 5 pomysły są tylko twórczością fanów lecz są bardzo ciekawe.

W sieci pojawiły się informacje, z których wynika, że firma Piranha Bytes, twórcy pierwszych trzech gier z serii Gothic ( Gothic 1 ,Gothic II ,Gothic II Noc Kruka,Gothic 3,Gothic 3 Zmierch Bogów ) , odzyskali prawa do tego cyklu. Czy oznacza to, że już wkrótce powstanie Gothic 5 ?

Wypowiedź Producenta Gothic :
Prawa do serii Gothic otrzymaliśmy z powrotem, kiedy tylko skończyliśmy Risen 2. Dlaczego? Ponieważ sprzedaliśmy je naszemu byłemu wydawcy (firmie JoWood - dop. red.) tylko na pewien czas.

Na portalu Eurogamer znaleźć można kilka bardzo ciekawych wypowiedzi gości z ekipy Piranha Bytes. Poznamy kulisy rozstania studia z JoWooD oraz przypuszczenia na temat przyszłości marek Risen i Gothic.

Wypowiedź Prodcenta Gothic Michaela Hoge :
Problemem było - tak w skrócie - całe mnóstwo różnic w naszym podejściu do pewnych tematów. Coś pękło, gdy wydawca ( JoWood ) zmusił nas do wypuszczenia na rynek wciąż nieukończonego Gothica 3.
Żeby być szczerym, gdybyśmy ukończyli prace w obiecanym terminie, wszystko zapewne skończyłoby się dobrze. Stało się jednak tak, że prace nad grą zajęły nam więcej czasu, niż zakładaliśmy. Jednak zamiast znaleźć wraz z nami jakieś rozwiązanie - by wszystko było w porządku - oni chcieli jedynie wydać grę. Myślę, że przyczyną były kwestie związane z ich polityką giełdową. Tak więc postanowiliśmy się rozejść.
Dalsze losy serii Gothic znamy doskonale. JoWooD zleca prace nad czwartą częścią gry studiu Spellbound Software, które ponosi spektakularną porażkę. Piranie tymczasem wprowadzają nową markę i na półki sklepowe trafia Risen, zbierający zdecydowanie lepsze noty, niż ArcaniA. Dla nas było to podwójne zwycięstwo, ponieważ wiedzieliśmy, że dzięki temu marka wróci do naszych rąk.
Aktualnie JoWooD nie ma już żadnych praw do tworzenia kolejnych gier z serii Gothic, więc prawa te wrócą do nas - myślę, że nastąpi to w przyszłym roku. Nie akurat mam przy sobie kontraktu. Ale już wkrótce straci on ważność i odzyskamy prawa do marki. I wiedzieliśmy o tym od początku. Myśleliśmy sobie, OK, scenariusz pierwszy: zrobią dobrą grę i rozwiną markę. Scenariusz drugi: schrzanią to i wszyscy wiedzą dlaczego.

Kilka zdjęć z Gothic.

https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcQLsNHSVmkjC6wsTpx30tDUyxvt3CzzNO9UO6kqHOX0yMQbEmvR
http://gameplay.pl/galeria/ilustracja/54_39637498.JPG
http://arcania.gram.pl/galeria/albums/userpics/10004/Art1.jpg


Teraz dam z 3 / 4 przykłady historii do Gothic 5 przedstawione z pomysłów fanów.

( pomysł - ??? )
Dwaj Bezimienni oraz ich przyjaciele płyną na Khorinis aby odbić je od Orków na zawsze. Ich atak nie jest zbyt skuteczny- tracą w nim statek z całym ekwipunkiem a Rhobar III i jego przyjaciele zostają uwięzieni. Tymczasem Xardas powraca do swojej starej wieży na Khorinis. Bezimienny z Arcanii, który nie brał udziału w walce i nie jest rozpoznawany przez Orków organizuje buntownicze podziemie na Khorinis aby uwolnić kumpli. Tymczasem Xardas odkrywa ostatnią świątynię Beliara niedaleko Khorinis- jest mroczniejsza niż kiedykolwiek. Drugi Bezimienny rozpoczyna powstanie i udaje mu się uwolnić miasto z rąk orków i oswobodzić przyjaciół. Ale aby raz na zawsze pozbyć się Orków należy zabić ich przywódcę. Bezimienni i ich przyjaciele szturmują obóz za Orkową Palisadą. Bezimienny numer dwa i piątka przyjaciół porywają orkową galerę i płyną do ostatniej świątyni. Rhobar III stacza pojedynek na śmierć i życie z dawnym przyjacielem- Ur-Shakiem, A Bezimienny z Arcanii z Diego, Miltenem, Gornem i Lesterem niszczą świątynię zabijając jej pana- którym okazuje się Śniący. Zło zostaje na zawsze pokonane...

(pomysł - Yeshqu )
Cienka bariera między Wymiarem Ludzi, a Wymiarem Beliara upada. Na całym świecie dochodzi do ataku demonów na cywilizowany świat. Pojawiaja się m.in. Śniący, Bestia ze ZM, Smoki i inne paskudztwa z wymiaru demonów. Na czele zła staje Bogini która po upadku Innosa i Beliara wchłania ich moc i przejmuje władze nad ich domenami i dziedzinami. Ostatnią nadzieją jest Rhobar III, nasz stary Bezimienny który musi przywrócić moc starym Bogom i wraz z nimi pokonać Boginię i tym samym zło. Wówczas wszystkie wymiary łączą się ze sobą i cały świat czeka wieczna era dobrobytu


(pomysł - Lares174 )
Bohater z Feshyr (nie nazwę go Bezimienny, bo moim zdaniem to nazwa jest zarezerwowana dla tego starego i używania tego przy tym nowym jest hańbą dla tej nazwy) pomaga Ethornowi pozbyć się wojsk Rhobara z Arganii, potem go zabija, jego przyjaciół, zostaje Rhobarem 4, a tym czasem bogini zabija Innosa, Beliara i Adanosa, przestają istnieć, wszyscy ludzie na całym świecie nagle zapomnieli o tych trzech i wszyscy zaczęli wyznawać Boginię. A potem koniec świata Myrtana i wszystko inne oprócz Wysp południowych przestaje istnieć i nagle okazuje się że był jeszcze jeden kontynent o którym wszyscy cały czas wiedzieli ale nikt o nim nie mówił. I wszyscy nagle dziwnym trafem zapominają o tym końcu świata i tym wszystkim które wcześniej istniało ( czyli Myrtaną itd.). I tak Spelbound pozbywa się wszystkiego starego i tworzy własną serie. Potem pozbywają się całkiem nazwy Gothic z tytułu i jest tylko Arcania 2 3 4 i tak dalej... Wesoła propozycja, prawda?

Rhobar III podbił Wyspy Południowe i wraz z przyjaciółmi wraca na kontynent. Po drodze robi się straszny sztorm i statek się topi. Bezimienny po wielu dniach dryfowania zostaje wyrzucony na jakąś dziwną wyspę. Przez to że tyle dni dryfował stracił swoje umiejętności i wiele zapomniał i stracił cały swój ekwipunek, który utonął wraz ze statkiem. Na plaży leży kilka wyrzuconych na brzeg rzeczy, które bohater podnosi żeby mieć choć coś (wśród nich jakiś beznadziejny miecz). I wyrusza by znaleźć przyjaciół którzy byli razem z nim na pokładzie. Okazuje się że to jakieś królestwo, a ich przywódca prowadzi wojnę z orkami. Resztę pozostawię wam do swobodnej interpretacji, ale wiadomo znajduje swoich przyjaciół w różnych miejscach, robi questy poboczne dla jakichś gości i bierze udział w wojnie z orkami.


(pomysł - Yeshqu )
Rhobar III i jego przyjaciele(bez bohatera z Feshyr) wraca na kontynent po tym jak zawarł pokój i rozejm z Ethornem VI do Vengardu. Tymczasem jak oni opiewają zwycięśtwo i powrót króla, to daleko na Północy, za Nordmarem zbliża się wielka armia orków z nowym władcą na czele - Ardaanem. Zamierzają się zemścić za klęskę z ludźmi. Po drodze łupią i grabią. W końcu dostają się do Myrtany...

Rhobar III rozstał się z przyjaciółmi, bo musieli wracać do swoich intersów i domów. Tuż po wyjeździe, kilka godzin później orkowie napadają na stolicę. Mieszkańcy uciekają, a paladyni i gwardia królewska walczą z hordami nieprzyjaciela. Natomiast jeden z gwardzistów, Verion odprowada króla do podziemnego wyjścia z Vengardu. Idąc przez tajemny tunel spotykają starca w ciemnej szacie- Xardasa. Verion wyjmuje broń lecz Xardas jednym ruchem ręki oszałamia go magią. Wyciąga przyjaźnie rękę do Bezimiennego, a on ze starym zaufaniem podaje mu ją. Nagle tunel i wszystko co było za nim zniknęło i znalazł sięw zupełnie obcym miejscu - w Zachodnim i Nieznanym Archipelagu Elfów...

www.jinchuurikiteam.pun.pl www.2008menedzer.pun.pl www.rbd-rebelde-rbd.pun.pl www.pseteamcoduo.pun.pl www.hb.pun.pl